مقايسه ال اي دي و فلش در عکاسي | تاثير نور ال اي دي در عکاسي

مورد براي فلش LED نسبتا ساده است اولين و مهم ترين آن اندازه فلش LED به طور قابل توجهي کوچک تر از فلش زنون است دومين برتري فلش هاي LED نسبت به همتايان زنون خود زماني است که بحث مصرف وسط مي آيد – مشکل امروز تلفن هاي هوشمند – و فلش هاي LED به طور کلي قابل اعتماد ترند يک فلش LED در طول ضبط ويدئو قادر است تا نور را تا دو برابر افزايش دهد – کاري برخي از فلش هاي زنون در تلفن هاي هوشمند نمي توانند انجام دهند – و هم چنين به فوکوس خودکار دوربين کمک مي کنند ليست طرفداران فلش هاي LED بسيار بيشتر از طرفداران فلش هاي زنون است اما اين بدين معنا نيست که فلش هاي زنون مزايايي ندارند بلکه بدين معناست چون آنها قدرت بيشتري ميخواهند و فضاي زيادي را اشغال مي کنند کم تر مورد توجه قرار گرفته اند البته به واسطه قدرت بيشتر شما شما نور برتر و بهتري نسبت به فلش هاي LED مي گيريد مخصوصا اگر شما در حال عکاسي با نور کم هستيد.
همه عکاسان موقع عکاسي از اشياي براق و يا گرفتن عکس از کالاهاي تبليغاتي به خاطر انعکاس ناهماهنگ نور از عکسي که مي گيرند رضايت کافي ندارند. از اين رو خيمه هاي عکاسي مختلفي روانه بازار شده است. خيمه عکاسي براي تنظيم نور داخلي خود داراي يک چراغ LED است و به شما کمک مي کند که نور دلخواه و مناسب را براي گرفتن عکس از اشياي براق مثل طلا و جواهرات و گرفتن عکس هاي تبليغاتي داشته باشيد. با استفاده از خيمه عکاسي از عکاسي لذت مي بريد و يک عکس با کيفيت ماکرو خواهيد داشت. اگر براي گرفتن عکس از کالاي مورد نظرتان به پس زمينه رنگي نياز داشته باشيد خيمه عکاسي به همراه خود چهار پارچه رنگي (سفيد‌،‌مشکي‌،‌قرمز و آبي) دارد.

عکاسي پرتره با نورهاي LED

مدتي است که نورپردازي آتليه‌اي با نورهاي پيوسته يا اصطلاحاً نورهاي سينمايي با استقبال زيادي مواجه شده‌اند. اين نورها برخلاف نورهاي فلاش يا Strobeها، مي‌توانند به طور پيوسته روشن بمانند؛ به همين دليل ديگر مانند فلاش‌ها که تنها در کسري از ثانيه تابيده مي‌شوند، معطل زمان شارژ مجدد نمي‌شوند و همچنين نورسنجي دوربين را محدود نمي‌کنند.
اين نورها براي کساني که به تازگي در حال شروع به کار با نورپردازي‌هاي آتليه‌اي هستند فوايد زيادي دارند. زيرا وقتي با نور‌هاي فلاش کار مي‌کنيد، يکي از چالش‌برانگيز‌ترين بخش‌هاي کار، حدس زدن درباره جهت و شدت نور در حال تابش است. اينکه چقدر نور لازم داريد، آيا سايه‌ها ملايم يا تيز هستند، جهت تابش نورها بايد دقيقه چگونه باشد، نورهاي مختلف در کنار هم چه ترکيبي را ايجاد مي‌کنند، و …بخشي از سخت‌ترين آموزش‌ها در هنگام يادگيري کار با فلاش‌هاي آتليه‌اي هستند.نورهاي پيوسته به شما کمک مي‌کنند که با تغيير شدت و جهت هر نور تأثير يک نور را به‌صورت زنده ببينيد. به‌عنوان مثال مي‌توانيد سريعاً ببينيد که با تغيير جهت نور، سايه‌ها به چه شکلي روي چهره يک شخص تشکيل مي‌شود و به اين ترتيب دستيابي به اصول نورپردازي کلاسيک مانند نورهاي رامبراند يا پروانه‌اي بسيار ساده‌تر از نوردهي با فلاش‌ها خواهد بود. همچنين براي عکس‌برداري از محصولات در عکاسي تبليغاتي نيز استفاده از اين نورها به شما کمک مي‌کند تا ميزان بازتاب و شدت انعکاس‌هاي روي محصولات را به راحتي مشاهده کرده و آن‌ها را تغيير دهيد.

LED(ال اي دي) و  SMD (اس ام دي)


LED (ال اي دي) و  SMD (اس ام دي) نور هايي هستند که در اندازه هاي مختلف مي تواند وجود داشته باشد و ما مي توانيم براي مقاصد مختلف از آن استفاده کنيم نور هاي ال اي دي (LED)  نور هاي ثابتي هستند که براي تصوير برداري استفاده مي شوند نورهاي ال اي دي (LED)  با توجه به اينکه مي تواند در هر اندازه اي وجود داشته باشد مي تواند در اندازه ي يک پنل بزرگ باشد يا در اندازه کوچک که روي کفشک دوربين قرار بگيرد پنل هاي بزرگ مي تواند براي نورپردازي هاي عکاسي بزرگ و تصوير برداري هاي فيلم هاي داستاني استفاده کرد  و مي توان اندازه هاي کوچک ال اي دي (LED)  را بر روي کفشک دوربين براي مصاحبه ها و کار هايي که نياز به نورپردازي هاي پيچيده ندارند استفاده کرد

بسياري از کارگردانان و عکاسان احساسات دوگانه‌اي نسبت به نورپردازي با پنل ال اي دي دارند. از يکسو استفاده از اين پنل‌ها بسيار ساده است و مصرف انرژي آن‌ها بسيار اندک است و از طرف ديگر چشمک زدن پنل‌هاي ال اي دي باعث مي‌شود تا برخي کماکان ترجيح دهند به وسيله روشنايي‌هاي قديمي‌تر نورپردازي کنند.با وجود اين گسترش استفاده از چراغ‌ها و پنل‌هاي ال اي دي در زمينه نورپردازي فيلم و عکس، از سرعت قابل توجهي برخوردار است، چرا که جنبه‌هاي مثبت استفاده از اين نوع روشنايي بر جنبه‌هاي منفي آن مي‌چربد.
پنل ال اي دي بسيار سبک است و دست شما را در هنگام استفاده بسيار باز مي‌گذارد. در سال‌هاي گذشته اگر قرار مي‌شد سکانسي در محيط‌هاي تاريک و خارج از شهر، مثل جنگل، فيلمبرداري شود، تامين نور و نورپردازي اين لوکيشن‌ها منوط به استفاده از ژنراتور بود. ژنراتورها هم پرهزينه و سنگين‌اند و هم سر و صداي زيادي دارند.

ويژگي هاي پنل LED

  • طراحي هاي متنوعي دارند.
  • داراي عمري طولاني هستند.
  • به صورت مداوم و پيوسته مي توان از آن ها استفاده کرد.
  • طيف رنگي زيبا و متنوعي را ايجاد مي کنند.
  • با نرم افزارهاي بي شماري سازاري دارند.
  • توليد نور بيشتري دارند.
  • سايزهاي مختلف و اندازه هاي متفاوتي دارند.


به غير از اين موارد، ويژگي هاي بي شمار ديگري هم وجود دارند که جزو نقاط قوت اين پنل ها به حساب مي آيند.

بوکه چيست؟

بوکه از کلمه ژاپني boke گرفته شده و به معناي بلور يا نامفهوم کردن تصوير است. البته به هر نوع تار و گنگ شدن تصوير، بوکه نمي گويند، بلکه بايد عکس موردنظر مشخصات زيبايي شناختي هم داشته باشد.

آيا عمق ميدان کم (DOF) مشابه بوکه است؟ خير، اما شناخت عمق ميدان و تاثير مهمي که در ساخت بوکه دارد، بسيار حائز اهميت است. عمق ميدان جايي است که عکس شما در فوکوس کامل قرار دارد. عمق ميدان کم زماني است که سوژه به طور کامل واضح است و فوکوس کامل روي آن صورت گرفته اما پس زمينه يا بخش هاي جلوي تصوير کاملا تار و نامفهوم هستند. وقتي صحبت از بوکه به ميان مي آيد بايد به سه مساله توجه ويژه داشته باشيد:
 

  • اندازه گشودگي دهانه لنز (Aperture)
  • فاصله از لنز
  • فاصله کانوني لنز